Her ay 30 bin kahve kapsülü çöpe gidiyor, 500 yılda yok oluyor - HABER5HABER5

21 Ekim 2021 - 18:16

Her ay 30 bin kahve kapsülü çöpe gidiyor, 500 yılda yok oluyor

İngiliz paketleme firması Packaging Online tarafından yapılan yeni bir araştırma, kahve makinelerinde kullanılan kapsüllerin tabiata ziyan veren …

Her ay 30 bin kahve kapsülü çöpe gidiyor, 500 yılda yok oluyor
Son Güncelleme :

07 Ekim 2021 - 16:12

İngiliz paketleme firması Packaging Online tarafından yapılan yeni bir araştırma, kahve makinelerinde kullanılan kapsüllerin tabiata ziyan veren en berbat atıklardan biri olduğunu ortaya çıkardı.

Kapsüllerin tabiatta yok olma mühletinin plastik şişeleri ve metal kutuları geçerek 500 yılı bulduğu görüldü.

Packaging Online’ın genel müdürü Tom Wood, ‘’Plastik çözünebilir gereçler, karton kutu ve kağıt üzere daha sürdürülebilir seçeneklerle karşılaştırıldığında, malzeme kullanımı ve atık hakkında daha sorumlu olunması gerektiğini gösteriyor’’ dedi.

KAPSÜLLERİ GERİDÖNÜŞTÜRMEK GÜÇ

Kapsüllerin bu kadar sağlam yapılmalarının nedeni ise kahve üretim sürecinde yüksek basınca maruz kalınca bozulmalarının önüne geçmek olarak açıklandı. Plastiğin alüminyumla kaplanmasıyla elde edilen kahve kapsüllerinin bu iki gerecini ayırmak sıkıntı olduğundan, geridönüştürülmelerinin de zorlaştığı belirtildi.

Araştırmacılar, 2 ayda çözünebilen ya da tekrar kullanılabilen paslanmaz çelik kapsüller üzere etraf dostu seçeneklerin tercih edilebileceğini kullanıcılara hatırlattı.

CAMIN YOK OLMASI 1 MİLYON YIL SÜRÜYOR

Çalışmada ayrıyeten, insan imali malzemelerden üretilmiş çeşitli eserlerin tabiatta çözünmesinin ne kadar sürdüğüne de yer verildi. Buna nazaran camın 1 milyon yıldan fazla çözünme müddetiyle tabiatta yok olması en uzun süren malzeme olduğu görülürken, ikinci sırayı 500 yıl ile kahve kapsülleri aldı. Buna karşılık cam, gezegende en fazla geridönüştürülen malzeme olarak öne çıktı.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.